مقالات

نکات ضروری استفاده از بیل ها

بیل زدن یک روش حفاری است. بیل های دستی معمولی امروزه هنوز یک طرح اولیه، ابتدایی اما موثر برای حفاری، کندن زمین و استفاده از بیل در باغبانی، زراعت و … هستند. از آنجایی که بیل زدن معمولا شامل حرکت مکرر و انتقال موادی مانند برف، شن یا خاک از یک مکان به مکان دیگر است، یادگیری نحوه صحیح استفاده از بیل برای جلوگیری از آسیب یا فشار بسیار مهم است.

در نحوه صحیح استفاده از بیل، یکی از عوامل مهم وزن بیل است. بسیاری از مردم سنگین ترین بیل موجود را برمی دارند، با این فرض که قدرت بیشتری در حفاری خواهد داشت. در واقع، یک بیل سبک تر فشار روی ماهیچه ها را کاهش می دهد و اغلب همان ظرفیت حمل بیل معمولی را دارد. وزن ماده ای که با بیل جابجا می شود نیز باید در این موارد موثر باشد. اگر بیل برای مواد سبک مانند برف استفاده می شود، می تواند سبک تر از بیل هایی باشد که برای جابجایی سنگ یا خاک استفاده می شود.

نکات ایمنی استفاده از بیل که باید به خاطر بسپارید

  • از دستکش و کفش محافظ استفاده کنید
  • دسته را با دو دست نگه دارید
  • پشت صاف را حفظ کنید
  • زانوهای خود را خم کنید
  • با قرار دادن خاک در نزدیکی آن از کشیدگی عضلانی جلوگیری کنید

درک نحوه استفاده از بیل بدون آسیب یا فشار عضلانی مستلزم دانستن این است که بدن باید برای این نوع فعالیت آماده باشد. بسیاری از کارشناسان بهداشت انجام تمرینات کششی را قبل از شروع بیل زدن توصیه می کنند. در حین کشش به گردن، شانه ها و کمر توجه ویژه ای داشته باشید، زیرا این نواحی احتمالا بیشترین فشار را در طول کار تحمل خواهند کرد.

علاوه بر کشش از قبل، نحوه صحیح و کارآمد استفاده از بیل به وضعیت بدن و نوع حرکت مورد استفاده بستگی دارد. سعی کنید از خم شدن از ناحیه کمر خودداری کنید، زیرا این کار قدرت بدن را به نصف کاهش می دهد و فشار زیادی به کمر وارد می کند. برخی پیشنهاد می کنند که در صورت لزوم، دست ها را روی دسته بیل از هم باز کنید تا حالت اهرم بیشتری ایجاد کنید.

همراه داشتن تجهیزات مناسب بخشی از فرآیند نحوه صحیح بیل زدن است. پوشیدن دستکش های ضخیم را برای محافظت از دست ها از زخم ها و تاول ها در نظر بگیرید. برخی از کارشناسان ایمنی برای جلوگیری از رسیدن کثیفی، سنگ، برف یا سایر مواد به چشم، استفاده از لباس های محافظ را توصیه می کنند.

مراحل بیل زدن

۱- دسته را بگیرید و تیغه را با استفاده از پا به داخل زمین فشار دهید

استفاده از بیل نکاتی دارد که باید آنها را بدانید. اول این که بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید و شانه ها و پشت را به سمت بیل قرار دهید. بیل را عمودی نگه دارید، دسته را با هر دو دست بگیرید و تیغه را با پای خود به زمین فشار دهید.

۲- اهرم تیغه

پشت خود را صاف نگه دارید در حالی که با پایین آوردن دسته به سمت خود، تیغه را با اهرم فشار دهید.

۳- خاک روی تیغه را بلند کنید

زانوهای خود را خم کنید و یک دست را به سمت پایین دسته بلغزانید سپس خاک روی تیغه را بلند کنید. با قرار دادن خاک در چند قدمی به جای چرخاندن نیم تنه برای دور ریختن خاک، از کشیدگی عضلات خودداری کنید.

نحوه استفاده از بیل در برف

نحوه استفاده از بیل پارویی

استفاده از بیل در برف مشکلات خاص خودش را دارد. زیرا آب و هوا و افزایش سطح فعالیت، چالش های بیشتری را به دنبال دارد. حتما لباس گرم بپوشید و تمام بدن را بپوشانید تا از سرمازدگی جلوگیری کنید. اعتقاد بر این است که بیل زدن در برف به دلیل ترکیب آب و هوا و تلاش و تحرک بیشتر، فشار زیادی به قلب وارد می کند. برخی از کارشناسان بهداشت توصیه می کنند که افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا سابقه سکته قلبی از برف روبی خودداری کنند یا این کار را فقط برای مدت زمان بسیار محدود انجام دهند.

پیشنهاد محصول: بیل پارویی رکسمی

چه کارهایی نباید انجام داد

۱- بیل زدن را بدون گرم کردن شروع نکنید. ابتدا به سایر مشاغل باغبانی بپردازید یا قبل از شروع به حفر چاله، تمرینات گرم کردن را انجام دهید.

۲- در هر حفاری وزن زیادی بلند نکنید. برای جلوگیری از وارد آمدن فشار اضافی به ماهیچه ها، فقط آنچه را که می توانید تحمل کنید، بلند کنید.

۳- بیل زدن برای مدت طولانی بدون استراحت

۴- در حین حفاری خود را در وضعیتی نامناسب نگه دارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *